Novolískovečtí patrioti - aktuality

Přímé spojení s nádražími

Brno - krajské město, centrum kultury a výzkumu, je domovem pro statisíce lidí. Z nich žije nemalá část právě v Novém Lískovci, který je jednou z nejhustěji obydlených městských částí.

Hromadnou městskou dopravu tu tvoří páteřní spoje trolejbusové linky č. 25 a č. 26. Bohužel jsou oba spoje trvale přeplněné (linka č.25 – studenty škol cestujících do bohunického kampusu, linka č. 26 obyvateli sídliště Kamenný vrch) a je nutné tento stav nějakým způsobem řešit. V současné době těmto linkám částečně odlehčuje autobusová linka č. 50, která vede z Bystrce přes Nový Lískovec do Komárova, a linka 37, jejíž vybrané spoje pokračují z Kohoutovic přes Nový Lískovec až na zastávku Osová ve Starém Lískovci.

Jsme přesvědčeni o tom, že je v silách obce nabídnout svým obyvatelům komfortnější dopravu. To se dnes podle našeho názoru nedaří. Situaci neulehčuje ani to, že u nás bydlí poměrně velké procento studentů a pracovníků, kteří odjíždí na víkend z Brna. Proto chceme pokračovat v návrhu, který jsme již v minulém volebním období (2010 - 2014) podávali v rámci sdružení Občané Novému Lískovci. Zde se s ním můžete seznámit - pozor, otevře se nové okno.

Návrh je založen na myšlence, že bychom pro cestu k brněnským nádražím mohli využít spoj, který již existuje. Mimojiné by nám zajistil dopravu ke: kampus Bohunice, Fakultní nemocnice Brno; OC Kaufland Bohunice; Krematorium Brno, centrální brněnský hřbitov; Hornbach, Bauhaus, kanceláře na Holandské ulici (plus M-palác a AZ Tower); sportovní hala Kajot aréna; Nové sady; OC Vaňkovka a samozřejmě - Hlavní vlakové nádraží Brno a ÚAN Zvonařka Brno. Jak tohoto dosáhnout?

Návrh počítá s využitím stávajících zastávek a silnic, není tedy zapotřebí žádných stavebních úprav. Pouze by se prodloužila trasa stávající autobusové linky č. 61, která dnes končí u kampusu Bohunice. Místo konečné stanice Univerzitní kampus – sever, by spoj pokračoval zastávkami Čtvrtě, Koniklecová a Oblá, do zastávky Kamenný Vrch, kde by končil. A změnil by se také současný jízdní grafikon. Spoj č. 61 by nově jezdil denně od rána do noci.

Jsme přesvědčeni o tom, že máme pro náš návrh Vaši občanskou podporu, jak to ale bude s podporou místních politiků, to se ještě uvidí. Věříme, že převáží výhodnost pro občany, nad laxností a neochotou ke změně. Při prvním pokusu o realizaci po volbách v roce 2010 jsme totiž narazili na nezájem koaličního vedení radnice. Odmítli nás, že není vybudována zastávka MHD Kejbaly v obou směrech a navíc, že není na území naší městské části, proto nemá smysl se touto věcí vůbec zabývat. Při diskusi dokonce zaznělo, že zastávka Kejbaly nejspíše nebude nikdy vybudována v obou směrech, protože tam na to není místo. Po dobudování právě této zastávky ze strany MČ Brno-Bohunice jsme tedy v rámci sdružení ONL připravili zastupitelský návrh (viz zde), který byl odmítnut orgány obce pro zbytečné navyšování linek, nepotřebnost a nekoncepčnost.

- mapa trasy linky mhd č. 61:

Návrh prodloužení linky 61


Zpět
Stáhnout jako pdf

Design by Zbyněk Fědor ©2014. Poslední aktualizace 14. 9. 2022. Dnes je neděle 30. června 2024.